Τρίτη, 17 Απριλίου 2012

Πεινάσατε; Αφήστε τη φαντασία σας να... σας χορτάσει!!


Προσπαθείτε να ακολουθήσετε ένα ισορροπημένο μοντέλο διατροφής, αλλά δεν τα καταφέρνετε; Εγκαταλείπετε τις προσπάθειες μετά τη δεύτερη εβδομάδα δίαιτας, γιατί δεν μπορείτε να αντισταθείτε σε μία λαχταριστή τούρτα παγωτό; Το μόνο που χρειάζεστε, σύμφωνα με τελευταίες έρευνες, για να μειώσετε την όρεξή σας και να χάσετε βάρος είναι ...; φαντασία. 


Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε τριακόσιους εθελοντές, έρχεται να ανατρέψει την ευρύτατα διαδεδομένη αντίληψη πως και μόνο η ιδέα του να καταβροχθίζετε, ας πούμε, μία σοκολάτα θα κάνει τα σάλια σας να τρέχουν. Αποδεικνύει, μάλιστα, πως τα συναισθήματα που εγείρονται όταν φανταζόμαστε μία αγαπημένη λιχουδιά πολλές φορές καλύπτουν την... λιγούρα μας, εξαλείφοντας την παρόρμηση να φάμε.

Ο Carey Morewedge, καθηγητής κοινωνικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon της Pennsylvania και επικεφαλής της έρευνας, δήλωσε στο περιοδικό Science, όπου δημοσιεύτηκαν τα αποτελέσματα: «Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας αποδεικνύουν πως το να προσπαθεί κανείς να αποβάλλει από την σκέψη του τα αγαπημένα του φαγητά όταν κάνει δίαιτα είναι λανθασμένη στρατηγική. Οι εθελοντές της έρευνας, που φαντάζονταν κατ' επανάληψη τους εαυτούς τους να καταναλώνουν τις αγαπημένες τους «διατροφικές ατασθαλίες», όπως τα M&M's ή τα λιπαρά τυριά που τους αρέσουν, τις έτρωγαν τελικά πολύ λιγότερο σε σχέση με εκείνους που απέφευγαν ακόμη και την σκέψη». 

Σε κάποιους από τους εθελοντές ζητήθηκε να φανταστούν πως τρώνε τρεις ή τριάντα καραμέλες M&M's, ή μικρά κυβάκια τυριού cheddar. Άλλοι φαντάστηκαν πως έτρωγαν κάτι άλλο, ή πως μετακινούσαν τα επίμαχα σνακ -σε διαφορετικό ντουλάπι μακριά από το πεδίο ορατότητας και ούτω καθεξής- αντί να τα τρώνε. Εν συνεχεία, σε όλους τους συμμετέχοντες δόθηκε ένα μπολ γεμάτο M&M's ή τυράκια cheddar, τα οποία έπρεπε να αξιολογήσουν γευστικά.

Η ερευνητική ομάδα διαπίστωσε πως οι εθελοντές που είχαν φανταστεί ότι έτρωγαν προηγουμένως κατανάλωσαν 50% λιγότερα M&M's ή κυβάκια τυριού από τους υπόλοιπους. «Υπάρχουν δύο διαφορετικές εκφάνσεις της επιθυμίας για φαγητό» εξηγεί ο κ. Morewedge. «Η μία είναι το ότι μας αρέσει, η δεύτερη το ότι το επιθυμούμε. Μπορεί, για παράδειγμα, να σου αρέσει πάρα πολύ το παγωτό, αλλά να μην το επιθυμείς για πρωινό. Η σκέψη του φαγητού επηρεάζει -για την ακρίβεια, μετριάζει- την προσωρινή επιθυμία σου για φαγητό, όχι το πόσο σου αρέσει γενικώς».

«Πιστεύουμε πως τα αποτελέσματα της έρευνας θα συμβάλλουν σημαντικά και σε τομείς εκτός της διατροφής -στην αντιμετώπιση, για παράδειγμα, εθισμών όπως η νικοτίνη και το αλκοόλ» καταλήγει ο κ. Morewedge.
ΠΗΓΗ: www.in2life.gr