Δευτέρα, 7 Απριλίου 2014

Χάστε κιλά με ένα νηστίσιμο μενού

Για 2 εβδομάδες οι διατροφολόγοι μάς προτείνουν να υιοθετήσουμε ένα νηστίσιμο μενού για αποτοξίνωση του οργανισμού, υγεία, αλλά και μείωση πόντων. Ο διατροφολόγος Ευμένης Καραφυλλίδης τονίζει: «Νηστεία δεν σημαίνει ασιτία. Θερμιδικά, η διατροφή δεν διαφέρει από εκείνη σε περίοδο μη νηστείας. Συνήθως παρατηρείται αύξηση της κατανάλωσης υδατανθράκων, ζυμαρικών, ψωμιού, πατάτας, οσπρίων κ.λπ. και μείωση της πρόσληψης πρωτεϊνών και λίπους από προϊόντα ζωικής προέλευσης (κρέατα και γαλακτοκομικά). Ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής έχει πολλά οφέλη, όπως:

-
Μείωση των επιπέδων χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων.
-Βελτίωση της λειτουργίας του πεπτικού συστήματος.
-Τόνωση του ανοσοποιητικού χάρη στην αύξηση της πρόσληψης αντιοξειδωτικών ουσιών, όπως βιταμίνη C (ασκορβικό οξύ), καροτενοειδή (β-καροτένιο και λυκοπένιο).
-Βελτίωση της καρδιακής λειτουργίας και εκείνης του νευρικού συστήματος με την αύξηση της πρόσληψης ω-3 λιπαρών οξέων (DHA, EPA) και σεληνίου που προέρχονται από την κατανάλωση θαλασσινών».


Όπως τονίζει ο κ. Καραφυλλίδης, ένα πρόγραμμα διατροφής ειδικά για μια περίοδο νηστείας πρέπει να είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και να καλύπτει τις ενεργειακές ανάγκες των ατόμων που το επιλέγουν. Παράλληλα πρέπει να ακολουθείται υπό την επίβλεψη διαιτολόγου-διατροφολόγου ή γιατρού. Το μενού που συστήνει ο ίδιος είναι ιδανικό για τη Μεγάλη Εβδομάδα, αλλά μπορείτε να το ξεκινήσετε από τώρα για καλύτερα αποτελέσματα.

δείτε το ενδεικτικό μενού που προτείνει ο διαιτολόγος:


Δευτέρα
Πρωινό: τσάι με ψωμί, μέλι και ταχίνι
Σνακ: 1 μέτριο κομμάτι χαλβά
Μεσημεριανό: σουπιές με σπανάκι, 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης
Σνακ: 1 πορτοκάλι
Βραδινό: βλ. μεσημεριανό

Τρίτη
Πρωινό: δημητριακά ολικής άλεσης με γάλα σόγιας (ενισχυμένο με ασβέστιο)
Σνακ: 1 ακτινίδιο
Μεσημεριανό: σαλάτα με θαλασσινά, 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης
Σνακ: 1 μέτριο κομμάτι χαλβά
Βραδινό: βλ. μεσημεριανό

Τετάρτη

Πρωινό: φρέσκος χυμός πορτοκάλι με κουλούρι Θεσσαλονίκης
Σνακ: 1 μέτριο κομμάτι χαλβά
Μεσημεριανό: μακαρόνια με κιμά σόγιας και ντοματοσαλάτα
Σνακ: 1 μήλο
Βραδινό: βλ. μεσημεριανό

Πέμπτη

Πρωινό: δημητριακά ολικής άλεσης με γάλα σόγιας (ενισχυμένο με ασβέστιο)
Σνακ: χαλβάς
Μεσημεριανό: ρύζι με λαχανικά (ντομάτα, πιπεριές διαφόρων χρωμάτων, μανιτάρια)
Σνακ: 1 μπανάνα
Βραδινό: βλ. μεσημεριανό

Παρασκευή

Πρωινό: τσάι με ψωμί, μέλι και ταχίνι
Σνακ: 1 ακτινίδιο
Μεσημεριανό: σαλάτα με θαλασσινά, 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης
Σνακ: 2-3 αποξηραμένοι χουρμάδες
Βραδινό: βλ. μεσημεριανό

Το Σαββατοκύριακο ακολουθήστε το μενού μιας μέρας της εβδομάδας.