Δευτέρα, 15 Σεπτεμβρίου 2014

Αδυνάτισμα: 4 πράγματα που μας είπαν λάθος

Υπάρχουν κάποιες συνήθειες που οι ειδικοί έχουν υπερτιμήσει ή -άλλες φορές- υποτιμήσει την αξία τους όσον αφορά στο αδυνάτισμα. Κάποιες νέες έρευνες έρχονται λοιπόν να βάλουν τα πράγματα στη θέση τους ή άλλοτε να μας προσφέρουν μια διαφορετική άποψη που απέχει από αυτά που γνωρίζαμε.

Η συνήθεια να καταναλώνουμε υγιεινές τροφές αδυνατίζει

Κι όμως, ό, τι είναι υγιεινό δεν είναι απαραίτητα και «αδυνατιστικό». Για παράδειγμα η μαύρη ζάχαρη είναι πιο υγιεινή γιατί έχει υποστεί μικρότερη επεξεργασία, δεν έχει όμως και λιγότερες θερμίδες σε σχέση με τη λευκή. Το ίδιο ισχύει και για το μαύρο ψωμί. Ένα άλλο παράδειγμα είναι οι σαλάτες: αν επιλέξετε σαλάτες με παχυντικές σος, αυγά, τυριά και ζαμπόν, δεν έχετε πολλές ελπίδες να χάσετε τα περιττά κιλά. Έτσι καλό είναι να είμαστε προσεκτικοί με ο,τι βαφτίζουμε υγιεινό. 

Η κατανάλωση λίπους καταστρέφει τη δίαιτα

Σύμφωνα με έρευνα του ιατρικού κέντρου Brigham and WomenΆs Hospital η κατανάλωση λίπους με μέτρο δεν μπορεί να μας παχύνει.  Απεναντίας μπορεί να μας βοηθήσει να χάσουμε τα περιττά κιλά. Από τη μελέτη φάνηκε ότι ανάμεσα σε 2 ομάδες ατόμων που έχασαν κατά μέσο όρο 5 κιλά, αυτοί που κατανάλωναν υψηλές ποσότητες μονοακόρεστου λίπους διατήρησαν αυτή την απώλεια μετά από 18 μήνες και ανέφεραν ότι δεν είχαν την αίσθηση ότι έκαναν δίαιτα. 

Η πολλή δουλειά αδυνατίζει

Η δουλειά δεν αδυνατίζει όπως πολλοί ίσως πιστεύουν, αλλά μπορεί να μας παχύνει σύμφωνα με έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Ελσίνκι που διαπίστωσε ότι παίρνουμε περισσότερα κιλά τις περιόδους που «σκοτωνόμαστε» στη δουλειά.  
Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Ίσως για όταν είμαστε κουρασμένοι γινόμαστε περισσότερο επιρρεπείς στο να υποκύψουμε σε διατροφικούς πειρασμούς, λένε οι ειδικοί. Υποσυνείδητα θέλουμε να ανταμείψουμε τον εαυτό μας για την κούραση που μας προκάλεσε η εργασία μας.

Το πρωινό παίζει σημαντικό ρόλο στο αδυνάτισμα

Πρόσφατη έρευνα οι ειδικοί εκφράζουν τις επιφυλάξεις τους για την αξία του πρωινού ως προς το αδυνάτισμα ή τη διατήρηση φυσιολογικού βάρους. Σύμφωνα με τη νέα μελέτη το πρωινό δεν οδηγεί σε μειωμένη κατανάλωση θερμίδων στα επόμενα γεύματα, ενώ δεν ασκεί καμία επίδραση στον μεταβολισμό.
Οι ερευνητές το Πανεπιστήμιο του Μπαθ εκτιμούν ότι τα λιγότερα κιλά και η καλύτερη υγεία όσων τρώνε ένα καλό πρωινό οφείλονται στο ότι γενικότερα προσέχουν τη διατροφή τους.
Όπως υποστηρίζουν οι ερευνητές, που παρακολούθησαν για έξι εβδομάδες ομάδα εθελοντών που έτρωγαν ή δεν έτρωγαν πρωινό, αυτό που διαπίστωσαν ότι πως δεν υπήρξε καμία διαφορά στον μεταβολισμό τους.
Η μελέτη δημοσιεύτηκε στην «Αμερικανική Επιθεώρηση Κλινικής Διατροφής».