Παρασκευή, 10 Ιουλίου 2015

5 μύθοι για τις δίαιτες και γιατί δεν πρέπει να τους πιστέψεις

Η ιατρός βιοπαθολόγος Δρ. Μαρία Ψωμά αποκαλύπτει 5 μύθους για τις δίαιτες και γιατί δεν πρέπει να τους πιστέψεις

Δίαιτες «εξπρές», οι περισσότερες τις έχετε κάνει τρώγοντας μόνο φρούτα, γιαούρτια, πίνοντας χυμούς μειώνοντας τις θερμίδες στο ελάχιστο.

Χάνετε στην αρχή, ξεφουσκώνετε και μόλις αρχίσετε να τρώτε «σχεδόν» κανονικά, βλέπετε τον δείκτη της ζυγαριάς να ανεβαίνει. Αυτό σημαίνει ότι το μόνο που πετύχατε είναι να χάσετε υγρά και να μειώσετε τον μεταβολικό σας ρυθμό.
Θα αναφερθούμε σε κάποιους μύθους που αφορούν τις δίαιτες «εξπρές» για να καταλάβατε τι εννοούμε.


1ος μύθος 
Τρώγοντας πολλά και μικρά γεύματα κατά την διάρκεια της ημέρας θα ενεργοποιήστε τον μεταβολισμό σας. Αυτό ισχύει μόνο όταν τα γεύματα σας είναι χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη και μικρά σε μερίδες αλλιώς μπορεί να οδηγηθείτε σε υπερκατανάλωση θερμίδων.

2ος μύθος 
Η καφεΐνη αυξάνει τον μεταβολισμό. Αυτό ισχύει προσωρινά και δεν οδηγεί σε απώλεια βάρους. Όμως έχει αποδειχθεί ότι η κατανάλωση καφεΐνης πριν την άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην καύση θερμίδων. Ακόμη καλύτερα εάν πάρετε κάποιο σκεύασμα με τιτλοποιημένη δόση καφεΐνης αλλά πάντα μετά από σύσταση του γιατρού σας ο οποίος γνωρίζει την ποιότητα και την αξιοπιστία αυτού.

3ος μύθος
 
Παραλείποντας γεύματα με σκοπό να αδυνατίσετε το μόνο που θα πετύχετε είναι η αποθήκευση λίπους. Η στέρηση γευμάτων και η μείωση θερμίδων έχει ως μοναδικό αποτέλεσμα ο οργανισμός να εκλάβει αυτή την περίοδο ασιτίας ως επικίνδυνη και ότι τρώτε να αποθηκεύεται ως λίπος.

4ος μύθος 
Η αυξημένη φυσική δραστηριότητα θα βοηθήσει. Συνήθως έρχονται στο ιατρείο, ειδικά νέα κορίτσια τα οποία πηγαίνουν καθημερινά γυμναστήριο από 1-2 ώρες ακολουθώντας κυρίως αερόβια προγράμματα αλλά δεν χάνουν βάρος αυτό είναι απόλυτα φυσιολογικό, με τις ατελείωτες ώρες γυμναστικής δεν καίμε λίπος, αντίθετα συμβαίνει το ίδιο με τιε εξαντλητικές δίαιτες. Η υπεράθληση εκλαμβάνεται ως stress από τον οργανισμό ο οποίος εκκρίνει κορτιζόλη και μπλοκάρει τη λιπόλυση. Προτείνεται αερόβια άσκηση 3-4 φορές την εβδομάδα σε συνδυασμό με μυϊκή ενδυνάμωση για ιδανικά αποτελέσματα.

5ος μύθος
Το «μαγικό χάπι» που θα σας ξεφουσκώσει. Πραγματικά, σταματήστε να περιμένετε το «μαγικό χάπι» που θα σας λύσει το πρόβλημα, τρώγοντας ότι θέλετε να χάσετε κιλά. Δεν υπάρχει ούτε θα επινοηθεί ποτέ. Θέλει προσπάθεια και αλλαγή τρόπου ζωής. Πρέπει να υιοθετήσετε υγιεινές συνήθειες για όλη σας τη ζωή.ΑΝ θεωρήσετε ότι απλά ακολουθήσατε τις οδηγίες μιας διατροφής για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα για να χάσετε τα κιλά , το μόνο που θα πετύχετε είναι μόλις επανέλθετε να τα ξαναπάρετε όλα ίσως και περισσότερα. 


πηγή