Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου 2014

Χάστε 5 kg σε 15 ημέρες με ένα έξυπνο μενού

Τα κορίτσια του Κολοράντο, της πιο... slim πολιτείας των ΗΠΑ, μας αποκαλύπτουν όλα τα μυστικά τους και μας δείχνουν πώς θα αποκτήσουμε άψογο κορμί απολαμβάνοντας ανέμελες στιγμές και νόστιμα πιάτα.

Κείμενο: Νάντια Γιαννούλη

Στην πολιτεία του Κολοράντο κανείς δεν χρειάζεται να κάνει δίαιτα. Τα κορίτσια εκεί δεν ξέρουν τι θα πει να μετράς θερμίδες ή να στερείσαι τα αγαπημένα σου πιάτα. Αντίθετα, απολαμβάνουν χωρίς ενοχές ένα νόστιμο μπέργκερ και ολοκληρώνουν το δείπνο τους με ένα σοκολατένιο μάφιν. Ποιο είναι το μυστικό της -αποδεδειγμένα- πιο... slim κοινωνίας των ΗΠΑ που, σύμφωνα με έρευνες, εμφανίζει ποσοστό παχυσαρκίας 26% μικρότερο συγκριτικά με τον εθνικό μέσο όρο;

Αυτό το ερώτημα απασχόλησε τους Τζέιμς Ο’ Χιλ και Χόλι Γουάτ, καθηγητές στο Πανεπιστήμιο του Κολοράντο, οι οποίοι έπειτα από μακροχρόνιες μελέτες κυκλοφόρησαν το βιβλίο State of Slim: Fix Your Metabolism and Drop 20 Pounds in 8 Weeks on the Colorado Diet (Μια αδύνατη πολιτεία: Ρυθμίστε το μεταβολισμό σας και χάστε 10 κιλά σε 8 εβδομάδες με τη δίαιτα του Κολοράντο, εκδ. Rodale). Σ’ αυτό οι ειδικοί αποκαλύπτουν τις συνήθειες των πιο healthy Αμερικανών και μας δείχνουν πώς μπορούμε και εμείς να μυηθούμε στο lifestyle τους. Υπόσχονται μάλιστα πως, αν ακολουθήσουμε τις συμβουλές τους, θα δούμε τα πέντε πρώτα κιλά να εξαφανίζονται μέσα σε μόλις 15 μέρες.

Skinny and happy
Αρκεί να παρατηρήσει κανείς πώς είναι μια τυπική ημέρα στο Κολοράντο για να καταλάβει ότι οι ιδανικές αναλογίες μόνο στερήσεις δεν απαιτούν. Ένα κορίτσι που ζει εκεί καταναλώνει πέντε (!) λαχταριστά γεύματα ημερησίως και χαλαρώνει κάνοντας ποδήλατο κάθε απόγευμα. Φορά την ποδιά της και πειραματίζεται στην κουζίνα με φρέσκα υλικά -πιθανότατα έχει και το δικό της food blog-, ενώ σίγουρα γεμίζει το ψυγείο και τα ντουλάπια της με θρεπτικές τροφές.

Δεν παίρνει την κολλητή της στο τηλέφωνο, αλλά την καλεί να κάνουν μαζί βάδην στο πάρκο για να πουν τα νέα τους. Δεν νιώθει ενοχές αν κάποια στιγμή δεν μπορεί να αντισταθεί στον πειρασμό ενός cupcake, αφού γνωρίζει καλά πως οι ατασθαλίες με μέτρο είναι το αλατοπίπερο της ζωής. Είναι πεισματάρα, αισιόδοξη, βάζει ρεαλιστικούς στόχους και τους κυνηγά.

Όλα αυτά της επιτρέπουν να απολαμβάνει τα οφέλη που απορρέουν από τον τρόπο ζωής της, τα οποία συνοψίζονται στο εξής: «ευέλικτος μεταβολισμός». Εδώ βρίσκεται το μυστικό, αυτό είναι και το συμπέρασμα των ειδικών.


Με σύμμαχο τις καύσεις
Οι ερευνητές υποστηρίζουν πως, αν θέλετε να βγείτε νικήτριες στη μάχη για ιδανικές αναλογίες, δεν φτάνει μόνο να έχετε καλό μεταβολισμό αλλά και «ευέλικτο». Αυτός είναι ο χρυσός κανόνας που ήρθε πρόσφατα στο φως έπειτα από πολυετείς μελέτες. Τι σημαίνει όμως ακριβώς; Πρόκειται ουσιαστικά για την ικανότητα του οργανισμού να μετατρέπει με την ίδια ευκολία τα συστατικά που λαμβάνει από διαφορετικές ομάδες τροφίμων σε ενέργεια. Έτσι έχετε τη δυνατότητα να καταναλώνετε τα πάντα χωρίς να βάζετε σε κίνδυνο τη σιλουέτα σας.

Πώς όμως θα καταφέρετε να κάνετε το μεταβολισμό σας να δουλεύει σαν καλοκουρδισμένο ρολόι; Με άσκηση και έξυπνη διατροφή, λένε οι ειδικοί.
Οι Ο’ Χιλ και Γουάτ έχουν δημιουργήσει ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα 16 εβδομάδων βασισμένο στο lifestyle των κατοίκων του Κολοράντο. Εφαρμόζοντάς το γι’ αυτό το διάστημα μπορείτε να χάσετε από 5 μέχρι και 20 κιλά, ανάλογα με τις ανάγκες σας.

Το State of Slim χωρίζεται σε τρεις φάσεις, καθεμία από τις οποίες επιτελεί και ένα διαφορετικό σκοπό. Όλες όμως χαρακτηρίζονται από τις ίδιες βασικές αρχές:

Έξι γεύματα την ημέρα: Καταναλώνετε καθημερινά τρία κυρίως γεύματα και τρία σνακ.
Πάντα πρωινό: Μην παραλείπετε ποτέ το πρώτο γεύμα της ημέρας.
Σωστοί συνδυασμοί: Σε κάθε γεύμα πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει μία πηγή πρωτεΐνης (π.χ. κοτόπουλο) και μία υδατανθράκων (κολοκύθα).
Καλά λιπαρά: Η κατανάλωση μιας μικρής ποσότητας από αυτά (αβοκάντο, ελαιόλαδο, ξηροί καρποί) δύο φορές την ημέρα είναι απαραίτητη.


Η χρυσή τριάδα του αδυνατίσματος
Η πρώτη φάση του προγράμματος διαρκεί δύο εβδομάδες, διάστημα κατά το οποίο γίνεται «restart» στο μεταβολισμό. Το μενού περιλαμβάνει τροφές που δίνουν ώθηση στις μεταβολικές διεργασίες (σκόνη πρωτεΐνης) και αναγκάζουν το συσσωρευμένο λίπος να υποχωρήσει νικημένο.

Το πρόγραμμα ποντάρει στην άπαχη πρωτεΐνη και τους υδατάνθρακες. Η πρώτη διασπάται σε πολύτιμα για τον οργανισμό αμινοξέα, ενώ όλα τα υπόλοιπα στοιχεία καίγονται. Επιπλέον αισθάνεστε αμέσως κορεσμό, ακόμα και χωρίς να καταναλώσετε μεγάλη ποσότητα. Όσο για τους υδατάνθρακες; Αυτοί μετατρέπονται σε λίπος πολύ δύσκολα.

Ποιες τροφές επιτρέπονται; 
Άπαχο μοσχάρι, κοτόπουλο, γαλοπούλα, λευκά ψάρια, βότανα και μυρωδικά, ασπράδια αυγού, άπαχο γιαούρτι, γάλα και τυρί cottage, σκόνη πρωτεΐνης, νιφάδες βρόμης, κολοκύθα, λαχανικά, αμύγδαλα και καρύδια, ελαιόλαδο.

Σ’ αυτό το στάδιο οι ειδικοί προτείνουν να γυμνάζεστε 35’ την ημέρα έξι φορές την εβδομάδα. Τι να περιμένετε μόλις ολοκληρωθεί η πρώτη φάση; Περισσότερη αντοχή, ανεβασμένη διάθεση, απώλεια τουλάχιστον πέντε κιλών και ένα καλό «format» στο μεταβολισμό σας.

Στόχος της δεύτερης φάσης (3η-8η εβδομάδα) είναι να βάλει φωτιά στις καύσεις. Τώρα ο οργανισμός τροφοδοτείται με περισσότερους υδατάνθρακες. Αυτοί βάζουν τη σπίθα. Εκτός από όλα όσα επιτρέπονταν τις δύο προηγούμενες εβδομάδες, πλέον στο μενού σας μπορείτε να συμπεριλάβετε θαλασσινά, χοιρινό, αυγά, ψωμί ολικής άλεσης, καστανό ρύζι, κινόα, φασόλια, γλυκοπατάτα, αβοκάντο, φιστίκια και ορισμένα φρούτα (μούρα, μήλα και γκρέιπφρουτ). Εξακολουθείτε να γυμνάζεστε αυξάνοντας σταδιακά τη σωματική δραστηριότητα σε 50’ την ημέρα.

Η δεύτερη φάση, όμως, προβλέπει και κάτι ακόμα, που σίγουρα είναι ευχάριστο. Μία φορά την εβδομάδα μπορείτε να καταναλώνετε το αγαπημένο σας γεύμα χωρίς περιορισμούς. Έτσι δίνετε ακόμη μεγαλύτερη ώθηση στο μεταβολισμό (μία ακόμη σπίθα, αφού αυτός αιφνιδιάζεται προσωρινά και κινητοποιείται περαιτέρω).

Στην τρίτη και τελευταία φάση (9η-16η εβδομάδα) ο «ευέλικτος μεταβολισμός» τείνει να γίνει πραγματικότητα. Τώρα έχετε τη δυνατότητα να καταναλώνετε μεγαλύτερη ποικιλία αλλά και ποσότητα τροφών χωρίς να ανησυχείτε για τη σιλουέτα σας. Για την ακρίβεια χάνετε συνεχώς βάρος. Σ’ αυτό το στάδιο ενδείκνυται η ήπια φυσική δραστηριότητα 70’ την ημέρα έξι φορές την εβδομάδα, ενώ πλέον μπορείτε να απολαμβάνετε ελεύθερα δύο γεύματα την εβδομάδα. Στο πιάτο σας, εκτός από τα παραπάνω, προστίθενται ακόμα: μπέικον, άπαχο ζαμπόν, λουκάνικο γαλοπούλα, ζυμαρικά ολικής άλεσης και κουσκούς, πατάτες, όλα τα φρούτα, καλαμπόκι, δημητριακά ολικής άλεσης και χούμους.