Δευτέρα, 14 Απριλίου 2014

Πως να διδάξεις τον εαυτό σου να τρώει πιο αργά!

Αρκετοί άνθρωποι τρώνε πολύ γρήγορα το φαγητό τους και ενώ ξέρουν ότι αυτό δεν είναι καλό, συνήθως συνειδητοποιούν ότι το έχουν κάνει μόνο αφού το φαγητό έχει ήδη εξαφανιστεί από το πιάτο τους.
Πώς μπορούμε λοιπόν να μειώσουμε λίγο την ταχύτητα και να είμαστε πιο προσεκτικοί;
 


Το να καταναλώνεις γρήγορα την τροφή σου δεν είναι καλό γιατί το σώμα σου χρειάζεται τουλάχιστον 20 λεπτά μέχρι να αρχίσει να “αντιλαμβάνεται ”την πληρότητά σου. Έτσι, οδηγείσαι στο να τρως παραπάνω από αυτό που πραγματικά χρειάζεσαι και να αποκτάς περισσότερα κιλά. Φυσικά, στην εποχή μας, που υπάρχουν τόσες μικρές λιχουδιές γύρω μας, καταλαβαίνουμε ότι είναι δύσκολο να κρατήσεις ένα μέτρο.

Μπορείς, ωστόσο, να κάνεις το πρώτο βήμα με την υπόσχεση να αφιερώνεις ένα αξιοπρεπές μέρος του χρόνου σου, περίπου 20 με 30 λεπτά, όχι μόνο στο να τρως αλλά απλώς να κάθεσαι στο τραπέζι για το γεύμα σου. Υπάρχει ένας λόγος που οι προηγούμενες γενιές έκαναν πιο επίσημη και τυπική την ώρα του φαγητού: επειδή πραγματικά σε βοηθάει να κάνεις ένα διάλειμμα και να ανασυγκροτήσεις τις δυνάμεις σου.

Δε χρειάζεται να βγάλεις το καλό σερβίτσιο τονίζουν οι ειδικοί. Απλώς βάλε το φαγητό σου στο πιάτο(αντί να το αφήσεις στο ταπεράκι σου για παράδειγμα) προκειμένου να κάνεις την όλη διαδικασία να φαίνεται σαν ένα πιο σημαντικό γεγονός και όχι σαν κάτι που κάνεις καθώς απαντάς σε e-mail ή παίζοντας  Candy Crush.
 

Επίσης, πριν αρχίσεις να τρως, φρόντισε να κλείσεις όλες τις συσκευές γύρω σου. Το να μην έχεις “ψηφιακούς περισπασμούς” σε βοηθά να δώσεις όλη σου την προσοχή στον τρόπο που τρως και να κρατήσεις ένα σταθερό ρυθμό. Ακόμα, είναι καλό να πίνεις νερό ή κάποιο άλλο ρόφημα ενδιάμεσα, προκειμένου να αναγκαστείς να κάνεις διαλείμματα ανάμεσα στις μπουκιές(τουλάχιστον 2 ποτήρια σε κάθε γεύμα).

Επιπλέον, μπορεί να ακουστεί λίγο τρελό, αλλά προσπάθησε να μασάς 10 φορές την κάθε μπουκιά σου, αφήνοντας τελείως από το χέρι σου το πιρούνι ή το κουτάλι κάθε φορά ανάμεσα στις μπουκιές. Η λογική εδώ είναι ότι όσο περισσότερο γεύεται το στόμα σου την αίσθηση της τροφής, τόσο πιο δυνατό θα είναι το αίσθημα του κορεσμού.

Τελικά, εάν όλα αυτά δε σε σταματούν, μπορείς να δοκιμάσεις να τρως μικρά γεύματα με πολλά σνακ στη διάρκεια της ημέρας, για να καλύψεις την αίσθηση της πείνας από την μικρή ποσότητα του κυρίως φαγητού.