Τρίτη, 21 Απριλίου 2015

Η δίαιτα των 5kg

«Προχωρήστε ένα βήµα µπροστά από τις δίαιτες εξπρές και αποκτήστε σώµα λεπτό και υγιές µέσα σε ένα µήνα». Αυτό υπόσχεται η διαιτολόγος της Αντζελίνα Τζολί στο νέο βιβλίο της µε το αναλυτικό ηµερήσιο πρόγραµµα διατροφής το οποίο στοχεύει στο λίπος, αλλά και στα πέντε εκείνα κιλά που δεν... θέλουν να μας αφήσουν.

Σε αντίθεση µε τις περισσότερες δίαιτες εξπρές οι οποίες προκαλούν απώλεια υγρών και κατά συνέπεια πολύτιµων συστατικών, όπως είναι το ασβέστιο, το πρόγραµµα της Τόσκα Ρίνο που συμπεριλαμβάνεται στο βιβλίο της The Eat-Clean Diet Stripped (Ο οδηγός της καθαρής διατροφής, εκδ. Robert Kennedy) βασίζεται σε ισορροπηµένες αρχές διατροφής και συνδυάζεται µε ασκήσεις καρδιοτονωτικές, αλλά και ενδυνάµωσης έξι φορές την εβδοµάδα.

Οι βασικές αρχές της δίαιτας:

1. Συχνά και μικρά γεύματα. Τουλάχιστον 6 διαφορετικά γεύματα την ημέρα ανά δυόμισι με τρεις ώρες.
2. Μην παραλείπετε ποτέ το πρωινό σας!
3. Το βράδυ είναι απαραίτητο να γευματίζετε τουλάχιστον τρεις ώρες πριν πέσετε για ύπνο.
4. Κάθε γεύμα θα πρέπει να συνδυάζει άπαχη πρωτεΐνη με σύνθετους υδατάνθρακες, όπως ψωμί, πατάτες, ζυμαρικά, όσπρια, ρύζι και προϊόντα ολικής άλεσης. Η ποσότητα κάθε γεύματος δεν πρέπει να ξεπερνά το μέγεθος της παλάμης σας.
5. Προσπαθείτε να καταναλώνετε καλά λιπαρά σε δύο τουλάχιστον από τα γεύματά σας (ελαιόλαδο, ξηροί καρποί).
6. Πρέπει να πίνετε τουλάχιστον 2 με 3 λίτρα νερό την ημέρα.
7. Η κατανάλωση φρέσκων φρούτων και λαχανικών είναι απαραίτητη, καθώς περιέχουν συστατικά ωφέλιμα για την υγεία σας.
8. Δεν πρέπει να υπερβαίνετε τις ποσότητες των τροφίμων που προτείνει η δίαιτα και δεν πρέπει να τρώτε ποτέ λίγο πριν πέσετε για ύπνο. Αν δεν πεινάτε, μπορείτε να παραλείψετε το τελευταίο γεύμα της ημέρας σας.
9. Αποφεύγετε τις τροφές που περιέχουν χημικά και συντηρητικά, καθώς εμποδίζουν την απώλεια λίπους.
10. Απαγορεύονται το αλκοόλ, τα αναψυκτικά και η ζάχαρη, και προτιμότερο είναι αποφεύγονται το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Επιτρέπονται ο καφές, το πράσινο τσάι, τα βότανα και τα μπαχαρικά.


Η σηµασία της άσκησης
Σύµφωνα µε την Τόσκα Ρίνο, σε κάθε προσπάθειά µας για την απώλεια κιλών θα πρέπει να έχουµε σύµµαχό µας την άσκηση. Καθηµερινά καλούµαστε να κάνουµε τουλάχιστον 30΄ ήπιας αεροβικής γυµναστικής, όπως περπάτηµα, ποδήλατο ή χαλαρό τρέξιµο. Τρεις φορές την εβδοµάδα το πρόγραµµα είναι πιο εντατικό και αποτελείται τόσο από αεροβικές όσο και από ασκήσεις ενδυνάµωσης µε βάρη. Πιο συγκεκριµένα η προπόνηση περιλαµβάνει:

Ζέσταµα: 3΄ χαλαρό τρέξιµο.
Βασικό πρόγραµµα: 1΄ τζόγκινγκ και 30΄΄ σπριντ (επαναλαµβάνετε δεκατέσσερις φορές).
Χαλάρωση: 4΄ γρήγορο περπάτηµα.
Βάρη: 3 σετ ασκήσεων των 12-15 επαναλήψεων, για όλες τις µυϊκές οµάδες, που γίνονται µε βάρη ή σε όργανα.
Extra tip κατά της κυτταρίτιδας
Αυξάνουµε την κατανάλωση σε µήλα, ασπράδια αυγών, καρύδια, φασόλια, ψάρια και σπαράγγια και καταργούµε τη ζάχαρη, την καφεΐνη, το κάπνισµα και το αλκοόλ. Οι βιταµίνες και τα µεταλλικά στοιχεία που περιέχουν οι επιτρεπόµενες τροφές βοηθούν τους ιστούς να απαλλαγούν από τις τοξίνες αρκεί να έχουµε την υποµονή να περιµένουµε αποτελέσµατα σε τρεις τουλάχιστον εβδοµάδες.